Skutočný hit: Nový Apple iPad Mini

,

Nová generácia iPad Mini sa dočkala veľkých zmien – od dizajnu až k vnútornej výbave. A práve všetky tieto zmeny doviedli Apple k novému predajnému hitu. Nový kompaktný tablet vyzerá veľmi dobre a mnoho ľudí na jeho vydanie netrpezlivo čaká. Pozrime sa preto bližšie na jeho špecifikácie.

Predchádzajúci model iPadu Mini vyšiel v roku 2019 a preto už mnoho priaznivcov Applu vyzeralo jeho nástupcu. Dočkali sa počas konferencie Applu, kde bol mimo iPad Mini predstavený tiež iPhone 13. A u nového tabletu je rozhodne na čo sa tešiť. Zmeny na ňom totiž nie sú len kozmetické, ale tabliet bol navrhnutý v podstate od nuly.

Špecifikácie

Prvé veľké zmeny sa dočkala obrazovka Liquid Retina. Tá sa zväčšila na 8,3 palca a s rozlíšením 2266 × 1488 px zaručuje veľmi ostrý obraz. Farebný gamut DCI-P3 navyše poskytne vernú reprodukciu farieb. Pohodlie očiam poskytne tenká vrstva, ktorú je predná časť tabletu potiahnutá a ktorá minimalizuje oslnenie a uľahčuje čítanie displeja. S tým tiež súvisí technológia True Tone – tá upravuje teplotu farieb v závislosti na svetelných podmienkach. Tablet bol prispôsobený tak, aby jeho používanie bolo pre oči čo najpohodlnejšie.

Vylepšený bol tiež kryt iPadu Mini, ktorý je teraz totožný s iPad Air. Na boku sa nachádza magnetický konektor, ku ktorému pripevníte Apple Pencil. Tlačidlo Domov bolo nahradené podporou gest a čítačka odtlačkov prstov je pre zmenu v hornej časti obrazovky. iPad bude mať tiež konektor USB-Type C. K dostaniu bude v 4 farebných prevedení – vesmírne sivá, ružová, fialová a mesačný svit

Veľké nadšenie ale vyvolal predovšetkým procesor iPadu Mini. Do tabletov Apple spravidla umiestňuje procesy z predchádzajúcich generácií iPhonov. To tu však neplatí – tohtoročný iPad Mini je vybavený procesorom Apple A15 Bionic z iPhonu 13. Ten vyniká predovšetkým svojím výkonom, ktorý si poradí aj s najnáročnejšími hrami alebo editovaním fotografií. Výkon CPU sa zvýšil o 40% a GPU dokonca o 80%.

Ani baterka nezaostáva a mala by vydržať intenzívne celodenné používanie. Predný fotoaparát je 12megapixelový so svetelnosťou f / 2,4 a ten zadná je tiež 12megapixelový so svetelnosťou f / 1,8. Veľkým krokom vpred je možnosť využiť 5G siete.

Dostupné farebné varianty

Apple iPad mini (2021) Wi-Fi + Cellular 64GB Pink MLX43FD/A recenzía

Apple iPad mini (2021) Wi-Fi 64GB Space Gray MK7M3FD/A recenzía